tisdag 18 januari 2011

Byggnadsställningar

Nu är det på gång, byggnadsställningarna växer sakta upp som ett skelett kring plattan. Vi har själv inte hunnit ut och titta - är hemma med liten och sjuk tös, femte sjukan... Hoppas det blir bättre till på fredag, annars blir det väl till att ha laddat med alvedon och film i bilen en stund för det här kan man ju inte missa! Once in a life time. Dessutom betalade vi första lyftet idag, arbetet för plattan. Räkningarna trillar in punktligt må jag säga ;)

Kakelplattorna blev inte som bestämt, när jag efter tre veckor gick in i butik och frågade efter offerten så fick jag besked att det "blivit" fel med Wave-priset. Det pris jag fått var inte per kvadrat utan styck. Snacka om skillnad. Detta trots att vi både ringt om pris OCH varit i butik. Detta hände även med kökskaklet när vi höll på att bestämma plattor - detta upptäckte jag i butiken. Eftersom jag misstänkte att det var något lurt (vi har nyligen renoverat vårt kök och någorlunda koll på priser när det gäller det) hade jag en annan lösning direkt. Jobbigt att det blir fel så många gånger. Vi ska in och titta på lite nya plattor imorgon, hoppas det blir en trevlig överraskning denna gång. Tråk att behöva lägga så många fler timmar på det just nu när det är så mycket annat att tänka på.

Har även varit och tittat på tapetprover. Det är inga smickrande varianter precis... Eftersom man räknar med att ett nytt hus rör på sig så bör man inte sätta upp några påkostade varianter, det är lätt hänt att det spricker enligt entreprenadfirman. Fast jag trodde ju att man skulle kunna få easy up åtminstone, nu är det papptapet som gäller. Gillar inte de överlappade skarvarna som är nödvändiga när det gäller dessa tapeter.

Nedräkningen har börjat: - 3 dagar... (och 20 veckor om man ska vara exakt :)

3 kommentarer:

  1. Vi har precis varit dar ute for att spana in gravmaskinen pa var tomt och lade ju da marke till stallningarna pa er tomt. Det sag mycket bra ut! :)Var visserligen morkt, men de stod dar i alla fall! =)

    SvaraRadera
  2. Vad spännande! Ja klart ni måste se husresningen! Hoppas tösen blir frisk fort! Här avlöser dagisbacillerna varandra. Suck...
    Ska bli spännande att se bilder sen. ;)

    SvaraRadera
  3. Ja, nu hander det grejer! Vad roligt att fler tomter ar pa G

    Det blir massor med bilder! garanterat.

    SvaraRadera