onsdag 4 maj 2011

Hej... nu äntligen har det börjats arbeta i vårt hus igen. Själva har vi hunnit med att stryka huset med Demidekk 1½ ggr, ja - baksidan är klar förutom sidorna som fortfarande står och flaggar för vinden. Snyggt och stilrent enligt undertecknad :)

Inne så har toastolarna kommit på plats. Golvet har börjat växa fram och köket har plockats fram ur sina kartonger så smått. Värmepannan står redo att sättas igång. Vi har fått kontrollbesiktningsdatum och slutbesiktningsdatum... vi håller lite på dessa tills vi hunnit smälta det lite. Det hela börjar kännas på riktigt nu när man ser sitt hus men mest av allt skulle jag vilja förmedla lukten! Nu luktar det nytt - lite som att öppna ett IKEA paket ni vet. Känslan kan väl beskrivas som den samma, man sitter mitt ibland alla de där 100-talet skruvarna som ska sammanfogas till en helhet - ett mekano för vuxna... eller nåt.

Oj oj oj, tur det är mycket på jobbet nu så att man har annat att tänka på. Plus avslutningar och fester för barnen, bilar som ska på lagning hit och dit, födelsedagar som ska firas (lilla a och jag nu på söndag faktiskt). Telefonen ska flyttas, bredband, TV då? boxer eller vad... Har vi brevlåda? räcker kartongerna? nej hämta fler. Ja just nu när vi ska deklarera K5 på vår husförsäljning också. I love life :) Det ska kännas att man lever - för vi gör det bara en gång.
/S
 Baksidan struken två gånger med vitt - bruten kulör
V-rum med nylagt golv

 120 cm bänkskåpet där hällen ska vara
Tronen

4 kommentarer:

  1. Roligt att det börjar hända saker igen! Hoppas ni är nöjda med era besiktningsdatum. Målaren skulle börjat hos oss i veckan men där finns knappt några väggar att måla...försenat med andra ord. :( Färgen är jättesnygg på ert hus!! =) Bra jobbat!! /J

    SvaraRadera
  2. Åh det börjar närma sig! Kul att se bilderna! Vad snyggt det var med de smala långa fönstren.

    SvaraRadera
  3. JoT, jag misstänkte det när jag åkte förbi idag. Men kul att ser er på bloggen igen ;) har det ordnat upp sig?

    Vi har ju valt att bryta den 0502 och jag är nöjd!

    SvaraRadera
  4. Jag trivs med de långa fönstrena i sovrummet men de var ju inte öppningsbara så vi valde till ett vanligt också, så här i efterhand kan jag känna att det skulle varit en dörr - men jag tror vi resonerade så att vi inte ville ha för många dörrar. Detta med tankte på typ av larm osv...

    SvaraRadera