lördag 21 maj 2011

Det är början på slutet

Oj vad det har hänt mycket i vårt blivande hem! Jag måste citera snusans inredningsblogg, det känns som centrifugen är igång. Det bara snurrar på :) Toaletterna är färdigställda, barnens sovrum är slutstädade och allrummet + kontor likaså. Det fanns en doft av såpa när Dennis öppnade dörren idag, utanför stod fem sopsäckar och början till slutet av byggtiden. Vi var där för att kära maken skulle plugga in några uttag och en radio (?) i köket, vi skulle bestämma oss för hur kaklet skulle placeras (vilket jag trodde var avklarat i januari) samt att städa något på tomten. Köket ÄR min dröm - hoppas nu bara plattorna blir vad som förväntat. Jag hade inte valt dem idag om jag vetat höjden på diskmaskinen - men men... ibland är det svårt att föreställa sig slutresultatet när man inte har rätt förutsättningar (grrrrr). Tvättstugan är helt i min smak - praktisk och relativt stor i förhållande till resten av huset. Jag och Alva var och kollade in ett LB Classic hus för någon vecka sedan - måste medge att groventren var riktigt snyggt planerad med en Elfa spegelgarderob. Dessutom var alla maskiner placerade längs en sida vilket gjorde tvättstugan kändes större. Men jag tror att det inte det skulle få plats med alla våra praktiska detaljer så som torkskåp, städskåp, lång bänkskiva, låsbara och barnsäkra skåp - för alla kemikalier är det tänkt etc.

Kontrollbesiktning om - trumvirvel - 1 vecka.

2 kommentarer:

  1. Ja det snurrar på minst sagt... Oh jag tror minsann att ni ligger en bit före oss. Ska bli så kul att se erat färdiga resultat sen. :)

    Idag har jag lagt latexfog runt fönster och plockat sten och rätter på tomten... Små grejer här och där som inte märks så mycket... Vill ha färdigt huset NU! Ja du känner väl igen känslan... ;)

    SvaraRadera
  2. Härligt!! Nu är det ju riktigt nära för er alltså. Vilken känsla det måste vara. :) Lycka till med kontrollbesiktningen! /Johanna

    SvaraRadera